Știri de ultimă oră
Raw Vegan Stil De Viață Sănătos

Raw Vegan Stil De Viață

Stilul de viață Raw Vegan nu este unul nou inventat de cineva anume, ba chiar există foarte multe studii care arată că omul este la bază o specie frugivoră, proiectat pentru o alimentație alcalină bazată pe plante, legume, fructe.

Cei care decid conștient că beneficiile unei alimentații raw vegan sunt infinit mai mari în detrimentul unei alimentații fără restricții, sunt recompensați cu energie din belșug dând posibilitatea organismului să repare, să regenereze și să alcalinizeze.

Raw Vegan Ce Înseamnă?

Raw Vegan nu este o dietă ci un stil de viață care se bazează pe consumul de alimente crude care nu au fost prelucrate și încălzite la o temperatură de peste 45 de grade Celsius.

Raw Vegan casastii.ro

 

Există foarte multe studii care arată că prepararea termică a „alimentelor vii” distruge enzimele pe care acestea le conțin, iar ideea stilului de viață alimentar Raw Vegan, practic încearcă să extragă toate beneficiile nutritive pe care le pot oferi aceste alimente, iar alimentele crude, nefierte sau necoapte, oferă enzime vii, antioxidanți și minerale pentru o nutriție adecvată.

De asemenea, consumul de alimente crude vine la pachet cu pierderea în greutate, digestie mult mai rapidă și mai bună care te recompensează cu un somn mai profund oferind corpului timpul și energia necesară regenerării din timpul nopții, evitând astfel apariția unor viitoare probleme de sănătate.

În general, cei care fac parte din „familia” raw vegan au adoptat o dietă bazată majoritar pe alimente crude, procentul depășind 75% alimente vii neprocesate.

Tipurile De Raw Vegan!

Stilul de viață raw vegan include mai multe tipuri de nutriție veganistă, iar în funcție de zona de confort, timpul disponibil și alți factori enumerăm 5 tipuri de raw vegan:

Alimente crude Raw Vegan casastii.ro

Raw Vegan Alimente Crude

Persoanele care se află în grupul raw vegan care mănâncă numai alimente crude sunt aceia care practic consumă doar crudități sau alimente care sunt gătite la temperaturi de 45 – 48 grade C, datorită faptului că peste această temperatură, un procent de peste 50% din enzimele pe care aceste alimente le conțin se vor pierde.

Raw Vegan Dietetic

Persoanele care aderă la grupul raw vegan dietetic practic consumă alimentele vegetale excluzând din alimentație alimentele de origine animală, dar care folosesc în continuare produse pe bază de origine animală, cum ar fi produsele cosmetice sau îmbrăcămintea din piele sau pe bază de lână.

Raw Vegan Alimente Întregi

Persoanele din grupul raw vegan alimente întregi practic introduc în alimentație o dietă bogată în alimente integrale, cum ar fi fructe,  de preferință dimineața, legume, cereale integrale, leguminoase, nuci și semințe de preferat hidratate câteva ore.

Raw Vegan Frugivori

Acest grup al persoanelor raw vegan frugivor are la bază conceptul unei alimentații cu un procent scăzut de alimente crude și grăsimi. Este deja demonstrat cum că omul este o specie frugivoră, iar persoanele raw vegane frugivore reduc consumul de alimente bogate în grăsimi din categoria semințelor și nucilor, dar și avocado și nucile de cocos, alimentația fiind bazată în mare parte pe fructe, restul de alimente crude fiind consumate doar ocazional și în cantități destul de mici.

Raw Vegan Junk-Food

Trăim un stil de viață alert care consumă mult timp iar „piața de consum” vine cu o soluție pentru adepții acestei categorii cu o alimentație ce se bazează în mare parte pe mâncarea vegană procesată, cum ar fi burgeri sau carnea vegană din alimente procesate dublate de cartofii prăjiți, alimente și deserturi prefinalizate și congelate, prăjituri și înghețată fără lactate de origine animală, pe bază de lapte vegetal procesat.

Ce Alimente Sunt Permise În Raw Vegan?

Pentru a te încadra în stilul de viață raw vegan, este necesar ca alimentația ta să fie bazată pe un procent de peste 75% alimente crude și neprocesate. Alimentația raw vegan se bazează în special pe fructe, legume, nuci și semințe.

Alimente Raw Vegan De Consum casastii.ro

Nucile, semințele, cerealele și leguminoasele, de preferat este ca să fie hidratate cu câteva ore înainte de consum, datorită faptului că natura le-a înzestrat inhibatori enzimatici care au rolul de a „îngheța” enzimele până când mediul le permite „perpetuarea speciei”, iar în cazul acestora înseamna un mediu umed, unde inhibatorii își încetează acțiunea iar valoarea nutritivă a alimentelor poate crește cu până la câteva sute de ori.

Alimente Raw Vegan De Consum

  • Fructele proaspete
  • Legumele crude
  • Nucile și semințele crude
  • Boabele și leguminoasele crude, încolțite sau înmuiate
  • Fructele deshidratate, uscate.
  • Lapte de nuci
  • Unturi de nuci crude (de evitat untul din nuci prajite)
  • Uleiuri de măsline, semințe sau cocos presate la rece.
  • Alimentele fermentate, murăturile.
  • Algele

Alimente De Evitat Raw Vegan

  • Fructele, legumele și cerealele fierte
  • Alimentele la cuptor
  • Nucile și semințele prăjite
  • Uleiurile rafinate
  • Sare de masă
  • Zaharuri rafinate și făină
  • Sucurile și lactatele pasteurizate
  • Cafea și ceai negru sau verde
  • Alcoolul
  • Pastele, (in special cele din grâu, care sunt bombardate cu gluten)
  • Produsele de patiserie
  • Chipsurile
  • Alte alimente și gustări procesate.

Nivel De Efort Pentru Stilul De Viață Raw Vegan

Înainte de a adopta acest stil de viață veganist, este bine să știi că pe lângă beneficiile multiple cu care acesta va veni în viața ta, va trebui să îți îmbunătățești și abilitățile de te juca cu alimentele în bucătărie.

Aparent prânzul sau cina poate fi o provocare la început, iar procurarea de alimente poate fi în primă fază puțin dificilă mai ales dacă mergeți pe o alimentație organică, fiind necesar să descoperiți magazinele de specialitate care au o variatate mai mare de produse naturale decât acele magazine cu care erați obișnuit.

Alimentele neprocesate și nepasteurizate nu au trecut printr-un proces chimic, drept urmare va trebui să spălați bine aceste alimente.

Beneficiile Raw Vegan Fără Gluten: În afară de cereale, în special grâul care este campion în privința cantității mare de gluten, majoritatea alimentelor crude, fructele, legumele, nucile și semințele, nu au în conținutul lor gluten în mod natural.

Consumul mare de fructe și legume ajută la controlul tensiunii arteriale, iar o dietă bazată pe „alimente vii” este săracă în sodiu, fiind de mare ajutor la scăderea șanselor unui nefericit accident vascular cerebral, o insuficiență cardiacă, cancer la stomac, boli de rinichi sau osteoporoză.

De asemenea o dietă alimentară bazată pe legume, fructe nuci și semințe, ajută la pierderea în greutate, iar aceasta va ajuta la prevenirea sau gestionarea diabetului de tip 2.

În privința costurilor pe care un stil de viață vegetarian la cere, tendința este ca ingredientele organice să fie mai scumpe, iar aparatele de bucătărie necesare preparării lor, precum storcătoarele care ajută la obținerea de sucuri prin presare la rece, blenderele sau deshidratoarele sunt o cheltuială în plus.

Rețete Vegane

Călătoria culinară în stilul vegetarian ar putea părea la prima vedere, că vine cu un efort prea mare pentru a putea fi posibilă, însă te asigur că nu este atât de complicat pe cât pare.

Există sute de rețete și combinații alimentare pe care le-ai putea creea în „laboratorul de chimie naturală” din bucătăria ta, unde cu siguranță vei descoperi dragostea de a petrece acele clipe de liniște separat de forfota lumii în care trăim descoperind plăcerea de a creea produse gustoase și inedite.

Retete Raw Vegan casastii.ro

Mai jos îți prezint câteva rețete foarte gustoase pe care le-ai putea încerca și pe care eu le consider savuroase:

  • Paste Din Dovlecei Și Morcovi Cu Sos De Avocado Și Castravete

Gustoasele paste din dovlecei (zucchini) și morcovi cu sos de avocado și castraveți sunt un deliciu pentru o masă vegană, este o rețetă simplă dar foarte delicioasă și bineînțeles una vegană din tăiței făcuți doar din legume.

Paste de dovlecei morcovi, avocado si castraveti

Deși pastele din dovlecei și morcovi cu sos de avocado și castravete sunt foarte simplu de făcut, produsul final pe care cu siguranță îl vei savura, este plin de foarte multă aromă și îți garantez că vei dori să-l introduci în must have-ul alimentar, în fiecare săptămână.

Găsești această rețetă delicioasă aici: Paste raw vegan din dovlecei cu morcovi și sos de avocado cu castraveți!

 

 

Despre CSS Nutritionist

Poti cauta si

clatite gustoase

Clătite

👩‍🍳 Clătite Clătitele sunt poate cel mai la îndemână desert din familie, însă pe mine …

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *